تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/07/10 - 12:49
کد خبر: 483491

رییس جمهور در دیدار با شرکت کنندگان جشنواره رسانه ای خورشید گفت؛

ما مدعی حقوق بشر هستیم و غرب متهم/ در جنگ روایت‌ها باید روشنگری کرد

ما مدعی حقوق بشر هستیم و غرب متهم/ در جنگ روایت‌ها باید روشنگری کرد

رئیس جمهور جمهور در نشست با شرکت کنندگان جشنواره رسانه‌ای خورشید گفت: امروز ما در جایگاه مدعی حقوق بشر هستیم و غربی‌ها در جایگاه متهم، آن ها باید پاسخ دهند که چگونه حقوق انسان‌ها را ضایع می‌کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سید ابراهیم رئیسی امروز در نشست شرکت کنندگان در جشنواره بین‌المللی رسانه خورشید، با تبریک ولادت پیامبر اسلام(ص) و امام صادق(ص)، اظهار کرد: گزارش نشست رسانه خورشید در مشهد را دریافت کردم؛ گفت‌وگوهای بسیار خوبی در جهت ارتقای کار رسانه‌های مستقل و آزاد و معرفت‌افزایی و آگاهی بخشی و امیدافرینی در کشورهای مختلف و زمینه‌ای برای همگرایی، همکاری و همفکری خانم‌ها مطرح شده تا دبیرخانه‌ای فعال و چنین نشست‌هایی برگزار شود.

ما مدعی حقوق بشر هستیم و غرب متهم

وی ادامه داد: پیامبر(ص) جلوه همه خوبی‌های عالم است. انسان‌ها به دنبال الگو هستند و بهترین الگو زندگی پیامبر(ص) است. پیامبر به زن و حقوق زن توجه داشت. پیامبر به مقام زن و به احیای حقوق زنان توجه دارد. در ایران به سنت نبوی توجه دارد و حقوق زنان همواره مورد توجه اما خمینی(ره) بود. نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی قابل توجه است. زنان در زمینه های علمی، اجتماعی، سیاسی و ورزشی نقش مهم و مثال زدنی ایفا می‌کنند.

وی تاکید کرد: ایران معتقد است استفاده غرب از زنان، استفاده ابزاری است و توجهی به هویت و جایگاه زنان ندارند. نگاه انقلاب اسلامی به زن، ابزاری نیست، خانه‌نشین کرده هم نیست. بلکه الگوی سومی دارد که نفی نگاه غرب و نفی نگاه خانه نشینی به زن است.  زن می‌تواند در کنار مرد منشا آثار زیادی در جامعه‌سازی باشد. زن هم در خانواده و هم جامعه می‌تواند نقش مهمی داشته باشد. غرب، حقوق زن را به عنوان ابزار برای فشار آوردن به کشورهای مستقل استفاده می‌کنند، آن‌ها طرفدار حقوق زن نیستند. طومار زیادی از نقض حقوق انسان و زنان در غرب وجود دارد. ما در جایگاه مدعی حقوق بشریم و غرب در جایگاه متهم قرار دارد و باید پاسخ دهد چرا حقوق بشر را نقض می‌کند.

رئیس‌جمهور ادامه داد: ۷۰ سال فلسطین را اشغال کردند. ۲۰ سال  در افغانستان بودند و نتیجه‌ای برای مردم این کشور نداشت. در این مساله و سایر مسائل جامعه بشری معتقدیم که یک هژمونی رسانه‌ای وجود دارد که حق را باطل و باطل را حق جلوه می‌دهد. حقایق را بیان نمی‌کند یا آن را وارونه جلوه می‌دهد. اخبار دقیق و واقعی سرکوب می‌شود. اطلاعات درست سرکوب می‌شود و اطلاعات را قرائت خودشان روایت می‌شود. امروز جنگ روایت‌هاست. در این جنگ روایت ها باید روایت درست و مبتنی بر روشنگری را دنبال کرد. آنها دنبال روایت ساختگی هستند و رسانه نقش مهمی در تبیین واقعیات دارد. غرب ادامه سلطه گری خود را در جهل مردم می‌داند. گاهی جهل در مقابل دانش است گاهی جهل در برابر تعقل است. او می‌خواهد انسان قدرت تحلیل نداشته باشد. جامعه باید قدرت تحلیل داشته و حق را از باطل بشناسد و بداند حق با چه کسی است. در همین سرزمین فلسطین چقدر قرارداد نوشتند ولی چقدر به آن عمل شد؟ قرارداد نوشتند ولی آن را نقض کردند.

وی افزود: در جنگ روایت‌ها باید روایت دقیق بیان شود تا ادراک درستی برای جامعه مخصوصا نسل جوان شکل بگیرد. ما از خانم خبرنگاری که در فلسطین در خون خود غلتید حمایت می‌کنیم، از خانمی که در دادگاه آلمان برای حجاب حضور یافته بود، حمایت می‌کنیم. ممکن است شما بگویید صدای آن‌ها بلند است اما صداهای زیادی می‌تواند در کنار هم قرار بگیرد و جای خود را باز کند. همکاری و هم‌افزایی می‌تواند حرکت دشمن را نقش بر آب کند. نقش رسانه مستقل در روشنگری بسیار مهم است. قدرت این رسانه‌ها زیاد است، نقش خود را دست کم نگیرید.

ما مدعی حقوق بشر هستیم و غرب متهم/ در جنگ روایت‌ها باید روشنگری کرد

توهین به قرآن را به نام آزادی بیان انجام می‌دهند

وی با تاکید بر همکاری رسانه‌های مستقل بر روشنگری و بیان جنایات آمریکابه نام آزادی و حقوق بشر، گفت: توهین به قرآن را به نام آزادی بیان انجام می‌دهند در حالی‌که این اقدام علیه حقوق بشر است. همه کسانی که می‌دانند در عالم چه می گذرد، رسالت سنگین بیان روایت صحیح دارند. نباید اجازه داد ادراک مردم را رسانه‌های غربی شکل دهند. کمک کنیم تا مردم قدرت تحلیل پیدا کنند. بزرگان دین اسلام، مردم را به فکر و تعقل دعوت کرده‌اند. غرب اندیشه آزاد نمی‌خواهد بلکه اندیشه‌ای می‌خواهند که در نظام سلطه کار کند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
دستگیری بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده
کاریکاتور| پاسخ مسخره!
قدردانی زلفی‌گل از دست‌اندرکاران حفظ سلامت کنکور
ایران جزو آسیب‌پذیرترین کشورها از بلایای طبیعی
زلفی گل: جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
نامه رئیس دانشگاه میبد به رئیس دانشگاه کلمبیا: به دانشجویان غیور خود فرصت اعتراض بدهید
دیپلمات ایرانی: جنبش دانشجویی در خط مقدم اعتراض‌ به حامیان نسل‌کشی در غزه است
جنبش دانشجویی در آمریکا بیداری وجدان ملت‌هاست
سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
تجمع دانشجویان در محکومیت عملکرد آمریکا در برخورد با دانشجویان آزادی خواه حامی فلسطین +عکس
حمایت دانشجویان استان قزوین از خیزش سراسری دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا
ضرورت توجه به سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی در کنار سلامت جسم
دانشگاه جای رفتارهای وحشیانه با دانشجویان و اعضای هیات علمی نیست
نامه‌ی شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس خطاب به دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
دیر پدری و دیر مادری؛ خطر گسست نسلی!
کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور «کارت هوشمند بیمه سلامت»
یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top